منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریدکتر قهرمان نژادکلینیک درمان اختلالات جنسی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / انزال زودرس و راه های درمان آن

انزال زودرس و راه های درمان آن

یکی از نکاتی که در بسیاری از سوالات کاربران مرد این سایت تکرار شده و در مواجهه با بیماران در کلینیک نیز به آن دست یافته‌ام، واکنش‌های اضطرابی افراد نسبت به اختلالات جنسی تجربه شده است. بنابراین تصمیم گرفتم مقاله‌ای در این مورد بنویسم. پیشنهاد می‌کنم اگر دچار مشکل انزال زودرس و اختلال نعوظ هستید حتما این مقاله را مطالعه کرده و با دوستان و آشنایان خود که احتمالا آنها هم در دوره‌ای از زندگی این مساله را تجربه کرده‌اند به اشتراک بگذارید.

آنچه در این مطلب میخوانید

همانطور که می‌دانیم اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی و انزال زودرس از شایعترین اختلالا ت جنسی مردانه هستند.

بیشتر بدانید: ناتوانی جنسی چیست؟

اختلال نعوظ

مردی که دچار اختلال نعوظ است معمولا به پزشک عمومی، ارولوژیست و یا متخصص غدد مراجعه می‌کند. افزایش سن و پدیده یائسگی مردانه که در همین سایت می‌توانید نکاتی در موردش بخوانید و نیز بیماری‌های عصبی، تروما و ضربه‌ها, عوارض پس از جراحی و دیابت برخی از علل جسمی این پدیده هستند. تعدادی از داروها هم به همراه عوارض جانبیشان می‌توانند این اختلال را ایجاد کنند مثلا داروهای ضد افسردگی، آنتی کولینرژیک‌ها برخی از داروهای ضد فشار خون، کورتون‌ها، خواب آورها، استروژن و ترکیبات مخدر از جمله داروهایی هستند که به عنوان عوامل شناخته شده اختلال نعوظ مطرح می‌باشند.

آدرس صفحه اینستاگرام

انزال زودرس

در مورد انزال زودرس نیز سوالات بسیاری مطرح است. تقریبا اغلب محققین معتقدند، انزال سریعتر از 2 دقیقه بهتر است به عنوان انزال زودرس در نظر گرفته شود. بسیاری از عواملی که منجر به اختلال نعوظ می‌شوند در بروز این پدیده نیز موثرند. اما یک نکته مشترک در افرادی که هر کدام از دو اختلال گفته شده را تجربه می‌کنند وجود دارد و آن پدیده‌ای است که ما به آن دیده بانی می‌گوییم.

انزال زودرس و راه های درمان آن در اصفهان

پدیده دیده‌ بانی

مرد جوانی را تصویر کنید که از ابتدای ازدواج دچار انزال زودرس بوده است و سعی کرده با درمان‌های خانگی این مشکل را برطرف کند و آنقدر شرم و حیا دارد که رویش نمی‌شود به پزشک مراجعه کند و معاینه شود. بنابراین درمان‌های کاربردی را هم دریافت نکرده. مرد دیگری را تصور کنید که مبتلا به اختلال نعوظ است و با جستجو در اینترنت مقاله‌ای را می‌خواند که در آن نوشته شده که اگر مردی در رابطه با همسرش موفق به دخول و رابطه زناشویی عمیق نشود، برای همیشه ناتوانی جنسی پیدا خواهد کرد.

واکنش اولیه هر دو مرد تلاش بیشتر با استفاده از انواع درمان‌هایی است که فکر می‌کنند موثر است مثلا استفاده از اسپری‌های بی‌حس کننده در موارد انزال زودرس و یا تکنیک‌های پرت کردن حواس در حین زناشویی، مردی که دچار اختلال نعوظ است هم از داروهایی که در برنامه‌های ماهواره‌ای تبلیغ می‌شود برای بهتر شدن عملکرد جنسی استفاده می‌کند اما هردو در تلاش‌های مکررشان شکست می‌خورند. چرا؟

تکرار تلاش‌ها به مرور زمان فرد را دچار اضطراب عملکردی می‌کند درست مانند دانش آموزی که می‌خواهد در برابر معلمش به سوالات امتحان شفاهی پاسخ دهد و دست و پایش را گم می‌کند. تصور وارد شدن به رختخواب و انجام کاری که حالا به نظر می‌رسد فرد در انجام آن چندان موفق نیست باعث می‌شود این کار، کار بزرگ و سنگینی به نظرش بیاید و با بهانه تراشی از آن شانه خالی کند.

روابط را به تاخیر بیندازد به بهانه خستگی زودتر از همسرش بخوابد و ...
ما این پدیده را دیده بانی می‌گوییم که پدید‌ه‌ای کاملا روانی است درست مثل اینکه شما از بیرون خودتان را نگاه می‌کنید و دانش آموزی را می‌بینید که در هنگام امتحان دادن بازهم شکست خواهد خورد تکرار شکست‌ها در رابطه موجب اجتناب و پرهیز شما از رابطه و تشدید این وضعیت و حساسیت بیشتر آلت شما در هر تماس خواهد شد به نحوی که حتی با قرار گرفتن در موقعیت روابط زناشویی دچار اختلال نعوظ و یا انزال زودرس خواهید شد.

این سیکل معیوب شکست، تردید و نگرانی، تصور و مشاهده خود به عنوان فردی که حتی اگر وارد رابطه زناشویی شود، بازهم شکست خواهد خورد موجب شانه خالی کردن و تکرار تلاش‌های گه گاه و شکست‌های متوالی خواهد شد. پس از مدتی وضع بدتر می‌شود و کلا از رابطه زناشویی و هر چه یادآور این موضوع است اجتناب می‌کنید و در نهایت مشکلاتی را در روابط روزانه با همسرتان تجربه خواهید کرد.

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری ، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :علی شاملو [ 1401-09-19 ]
سلام من ر حال حاضر 55سال سن دارم متاسفانه چند سالی است که مشکل نغوظ دارم وچندماهی است که میل جنسی ندارم واین موضوع با عث مشکلات خانوادگی شده در هربار نزدیکی استرس زیاد می گیرم ونمی توانم ارتباط مناسب برقرار کنم

شهرام ضرغامی [ 1399-10-12 ]
مطالب فوق العاده دلسوزانه و در حد امکان کامل توضیح داده شده. . واقعا متشکرم و درود برشما .

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟آیا میتوان در طول درمان ناباروری نزدیکی کرد؟

امروزه با پیشرفت علم پزشکی و فناوری، درمان مشکلات باروری با موفقیت بیشتری نسبت به قبل انجام می‌ شود. ... ادامه مطلب

شایعترین بیماریهای کلیهشایعترین بیماریهای کلیه

بیماری های کلیه انواع مختلفی دارند و هرکدام از این بیماری ها می توانند سیستم ادراری را با مشکل روبرو کنند و باید بسیار جدی گرفته شوند. ... ادامه مطلب

چگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویمچگونه برای جلسه سکس تراپی آماده شویم

سکس‌ تراپیست می تواند به زوج هایی که دچار اختلال جنسی هستند کمک کند تا زندگی زناشویی لذت ‌بخش ‌تری را تجربه کنند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین