منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
کلینیک درمان اختلالات جنسیجراحی میکروسکوپیک ناباروریجراحی میکروسکوپیک واریکوسل

بیماری سوزاک

پر سرو صدا ترین بیماری منتقله از طریق تماس جنسی، سوزاک است. این بیماری بسیار آسان منتقل می‌شود. عامل ایجاد این بیماری نیسریا گونورآ یا گنوکوک می‌باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

دوره کمون بیماری سوزاک

دوره کمون این بیماری (محدوده زمانی ابتلا به سوزاک تا بروز علائم) بسیار کوتاه و حداکثر یک هفته است. یعنی بعد از داشتن ارتباط جنسی با پارتنر ناقل، در فاصله زمانی کمی علائم بیماری ظهور می‌کند.

علائم بیماری سوزاک

علائم آن در مردان ترشحات چرکی از آلت و احساس سوزش شدید در هنگام ادرار یا حتی غیر از زمان دفع ادرار، همچنین احساس درد و تورم در بیضه‌ها است. نکته مثبت این بیماری در مردان الزام مراجعه زود هنگام، به دلیل ایجاد علائم شدید است. این بیماری در خانم‌ها معمولاً بی‌علامت است. البته در بعضی از بانوان در صورت ابتلا به سوزاک، ممکن است احساس درد لگنی و کمی ترشح واژینال دیده شود.

تشخیص بیماری سوزاک

تشخیص بیماری از طریق آزمایش میکروسکوپی گسترش ترشحات دستگاه تناسلی رنگ آمیزی شده با روش گرم یا کشت این ترشحات در محیط‌های اختصاصی کشت صورت می‌گیرد.

درمان بیماری سوزاک در اصفهان

پیشگیری از بیماری سوزاک

مانند بیماری‌های مقاربتی دیگر، سوزاک هم به دلیل انتقال از طریق تماس جنسی، نیاز به تمهیدات خاص در این زمینه دارد. برای پیشگیری از این قبیل بیماری‌ها بهترین راه پرهیز از روابط جنسی پرخطر و به حداقل رساندن شرکای جنسی است. اگر در روابط جنسی با افرادی که از سلامت جنسی آنها اطمینان ندارید قرار گرفتید، باید در نظر داشته باشید، در برخی از بیماری‌های مقاربتی مانند زگیل تناسلی و تبخال تناسلی کاندوم به عنوان وسیله‌ای برای پیشگیری به دلیل وجود ضایعات پوستی و انتقال بیماری با کوچکترین برخورد پوستی، تا حد زیادی موثر نخواهد بود

ولی در تعداد دیگری از این بیماری‌ها مانند هپاتیت B ، کلامیدیا ، سفلیس و ... که انتقال بیماری از راه ترشحات جنسی امکان پذیر است کاندوم به عنوان یک وسیله پوشش دهنده، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

درمان بیماری سوزاک

درمان سوزاک در هر دو شریک جنسی باید انجام شود که در صورت عدم درمان، عوارضی مانند ناباروری به دلیل چسبندگی در مجرا یا لوله‌ها در زنان و مردان ایجاد خواهد شد.

اینستاگرام دکتر صالحی

واریکوسل یکی از مشکلات شایع در آقایان است که در صورت عدم درمان ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی برای فرد در پی داشته باشد. همشهریان گرامی! با مراجعه به متخصص ناباروری مردان از مزایای درمان واریکوسل در اصفهان بهره‌مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :حمیدعیاشی [ 1402-01-28 ]
علت تنگ شدن مجرای ادرار

مصطفی شرفی [ 1401-12-13 ]
سلام من سوزش ادرارم دکتر زیاد رفتم ولی خوب نشود حالت مادرزتتیم خیلی می زوزه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری چیست؟علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری چیست؟

پولیپ های مجاری ادرار، توده های شبیه گل کلم هستند که در دیواره های مثانه یا مجاری ادراری رشد می کنند. ... ادامه مطلب

علت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسیعلت انجام و انواع جراحی ارکیوپکسی

ارکیوپکسی برای اصلاح بیضه نزول نکرده یا کریپتورکیدیسم انجام می شود، وضعیتی که در آن یک یا هر دو بیضه در موقعیت مناسب خود در کیسه بیضه نزول نکرده اند. ... ادامه مطلب

واریکوسل چیست و چگونه درمان میشودواریکوسل چیست و چگونه درمان میشود

واریکوسل یکی از شایعترین دلایل کاهش تولید اسپرم، همچنین معیوب شدن و تقلیل کیفیت اسپرم است که منجر به ناباروری مردان می‌شود . با این وجود همه مبتلایان به بیماری واریکوسل با چنین مشکلاتی مواجه نخواهند شد و واریکوسل در باروری آنها اثرگذار نخواهد بود ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین