منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
کلینیک درمان اختلالات جنسیواریکوسلدکتر قهرمان نژاد

زگیل تناسلی چیست؟

شاید عبارت زگیل تناسلی به گوش شما آشنا باشد ولی از چگونگی ایجاد، خطرات احتمالی، روشهای درمانی و انواع آن بی‌اطلاع باشید. در این مقاله قصد داریم به طور کامل در ارتباط با زگیل تناسلی توضیحاتی در اختیار کاربران قرار دهیم و آنها را از اهمیت توجه به این بیماری آگاه سازیم. همچنین بهترین درمان زگیل تناسلی را معرفی کرده و خوانندگان را با این متد و نحوه اجرای آن آشنا سازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

همشهریان گرامی ! شما می توانید برای انجام کرایوتراپی زگیل تناسلی به کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی در اصفهان مراجعه نمایید. لطفا جهت هماهنگی با این مرکز، با شماره‌تلفن 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید و برای رزرو نوبت اینترنتی کلیک کنید.

زگیل تناسلی چیست؟

زگیل تناسلی به زائده‌های گوشتی یا گل کلمی شکلی گفته می‌شود که در اندام جنسی افراد (هم در زنان و هم مردان) ایجاد می‌شوند. این بیماری عمدتاً بافت‌های مرطوب ناحیه تناسلی را درگیر می‌کند. متاسفانه با تغییر الگوها و عادات جنسی افراد در جوامع امروزی سن ابتلا به این بیماری بسیار کاهش یافته است. میزان شیوع این بیماری در مردان و زنان به یک اندازه دیده شده و در سنین 12 تا 35 سال، که افراد معمولا از نظر جنسی فعال هستند، احتمال ابتلا به این بیماری بسیار بیش از سال‌های دیگر زندگی است.

عامل ایجاد زگیل تناسلی چیست؟

همانند انواع زگیل در سایر قسمت‌های بدن، علت زگیل‌های تناسلی نیز ویروس پاپیلومای انسانى (HPV) می باشد. برخی از گونه‌های این ویروس می‌توانند زگیل‌ تناسلی را ایجاد کنند، در حالی که سایر انواع آن ممکن است علت ایجاد سرطان باشند.

انواع زگیل تناسلی

ویروس HPV یا همان زگیل تناسلی، انواع مختلفی دارد که برخی از آنها کم خطر هستند و فقط باعث به وجود آمدن زگیل‌های کوچک و بی‌خطر در اندام تناسلی و مقعد می‌گردند. این ویروس‌ها مشکل خاصی به وجود نمی‌آورند و ضایعات بسیاری از آنها پس از گذشت مدت زمانی محدود، از روی پوست محو خواهد شد. ولی تیپ‌های پرخطر این ویروس، علاوه بر ایجاد عفونت‌های گسترده و زگیل تناسلی، می‌توانند بیماری‌هایی مانند سرطان دهانه رحم و واژن را ایجاد کنند و سلامتی فرد مبتلا را شدیداً مورد تهدید قرار دهند.

زگیل تناسلی چیست؟  درمان زگیل تناسلی در اصفهان

پیشگیری از زگیل تناسلی

برای پیشگیری از این بیماری‌ بهتر است از فعالیت‌های جنسی پر خطر مانند شرکای‌ جنسی متعدد پرهیز نمود. همچنین می‌توان برای پیشگیری از این بیماری، واکسن تزریق نمود.

راه انتقال زگیل تناسلی

زگیل تناسلی یکی از رایج‌ترین انواع عفونت‌های واگیردار از راه جنسی می‌باشد. این بیماری از راه تماس پوستی فرد آلوده با اندام جنسی فرد سالم و عمدتا از راه ارتباط جنسی انتقال پیدا می‌کند و تقریبا تمام افراد فعال از نظر جنسی، در معرض ابتلا به حداقل یک نوع ویروس پاپیلومای انسانی هستند.

ارتباط جنسی در افراد مبتلا به زگیل تناسلی

تا زمانی که آثار و علائم زگیل‌ها، روی اندام جنسی وجود دارد، فرد مبتلا نمی‌تواند شریک جنسی داشته باشد زیرا با ایجاد ارتباط، به سهولت بیماری منتقل خواهد شد و شریک جنسی خود را نیز درگیر می‌کند.

صفحه اینستاگرام

درمان زگیل تناسلی

درمان زگیل تناسلی را نمی توان به صورت قطعی تضمین کرد. کرایوتراپی یا سرمادرمانی روشی است که با استفاده از آن می‌توان ضایعات زگیل تناسلی را از بین برد.

هزینه درمان زگیل تناسلی

هزینه درمان بر حسب اندازه زگیل ها ،تعداد آنها و محل قرارگرفتن شان متفاوت است .به عنوان مثلا زگیل هایی که در اطراف مقعد،دهانه واژن و ابتدای سوراخ مجرای ادراری قرار دارند درمان آنها هم از حساسیت بالایی برخوردار است هم اینکه به صورت طبیعی از هزینه بالاتری برخوردار می باشد.

واریکوسل یکی از مشکلات شایع در آقایان است که در صورت عدم درمان ممکن است عوارض غیر قابل جبرانی برای فرد در پی داشته باشد. همشهریان گرامی! با مراجعه به متخصص ناباروری مردان از مزایای عمل واریکوسل در اصفهان بهره‌ مند شوید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زیبا صباحی [ 1402-06-31 ]
سلام همسرم یه برآمدگی خیلی ریز مثل جوش زیرپوستی درآورده که به رنگ پوستش هست ...ممکن زگیل تناسلی مردانه باشد؟ معمولا زگیل تناسلی به چه تعداد درمیاد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
اختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درماناختلالات جنسی در سالمندان و روشهای پیشگیری و درمان

برقراری روابط جنسی یک حق اساسی انسانی در همه سنین می باشد و این طرز فکر که افراد مسن تمایلی به برقراری رابطه جنسی ندارند کاملا غلط است . ... ادامه مطلب

رژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیهرژیم غذایی مناسب در بیماران مستعد ابتلا به سنگ کلیه

تغذیه و سنگ های کلیوی باهم ارتباط مستقیم دارند، بنابراین یکی از راهکارهای مقابله با سنگ کلیه این است که رژیم غذایی مناسبی داشته باشید. ... ادامه مطلب

در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟در چه مواردی درمان واریکوسل توصیه می شود؟

واریکوسل عارضه ای است که بر سیاهرگ های کیسه بیضه تأثیر می گذارد و می تواند باعث ناباروری در مردان شود. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین