منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک واریکوسلواریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / ناباروری / بازگرداندن وازکتومی (وازووازوستومی)

بازگرداندن وازکتومی (وازووازوستومی)

همانطور که می‌دانید، عمل وازکتومی به روشی برای پیشگیری از باروری در مردان اتلاق می‌شود. در این روش مرد امکان باروری را از خود سلب می‌نماید و ممکن است پس از گذشت مدتی به دلایل گوناگون، تصمیم گیرد عمل برگشت وازکتومی انجام دهد و امکان باروری مجدد داشته باشد. بازگرداندن وازکتومی یا بازکردن لوله‌های منی‌بر، که توسط جراح کلیه و مجاری اداری قابل انجام است، نسبت به بستن آنها (وازکتومی) عملی بسیار متفاوت، پیچیده، زمانبر و پرهزینه است. ابتدا لازم می‌دانیم به توضیحاتی در ارتباط با وازکتومی بپردازیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

عمل برگشت وازکتومی با هدف بازیابی جریان اسپرم در مجاری وازدفران یا لوله‌های منی توسط دکتر پیمان صالحی، جراح کلیه و مجاری اداری انجام می شود. شما می توانید جهت دریافت نوبت اینترنتی از مطب دکتر صالحی روی لینک کلیک کنید یا از طریق تماس با شماره تلفن 35548081 - 031 اقدام فرمایید.

عمل وازکتومی چیست؟

در وازکتومی لوله‌های منی‌بر در محل خروج از بیضه قطع و دو انتهای آنها مسدود می‌شود. در این روش معمولا یک تکه کوچک از لوله‌های منی‌بر برداشته می‌شود و به اصطلاح ارتباط در داخل لوله با اینکار قطع می‌گردد.

عمل بازگرداندن وازکتومی چیست؟

اگر مردی برای پیشگیری از باروری اقدام به بستن لوله یا همان وازکتومی نماید، چنانچه به هر دلیلی بخواهد مجدداً امکان باروری پیدا کند باید جراحی برگشت وازکتومی انجام دهد. جراحی بازگشت وازکتومی با دو روش انجام می‌شود که جراح کلیه و مجاری ادراری ، در حین عمل، با بررسی لوله‌های منی‌بر اقدام به انجام یکی از این دو روش که مناسب شرایط فرد است می‌نماید. این دو روش عبارتند از:

 بازگرداندن وازکتومی در اصفهان

وازواپیدیدیموستومی

اگر در مایع وازال اسپرم نباشد، ممکن است بدین معنی باشد که فشار ناشی از وازکتومی باعث نوعی گسیختگی در لوله اپیدیدیم یا منی‌بر شده است. این گسیختگی می‌تواند منجر به انسداد شود. در این صورت جراح کلیه و مجاری ادراری باید با عبور از محل انسداد، انتهای بالایی لوله را به اپیدیدیم متصل نماید. این فرایند وازواپیدیدیموستومی نامیده می‌شود.

وازووازستومی

در صورتی که اسپرم در مایع وازال (مایع قبل از انزال) وجود داشته باشد نشان دهنده آن است که مسیر بین بیضه و جایی که لوله بریده شده باز است. و بدین معنی است که دو انتهای لوله را می‌توان به هم متصل کرد. اصطلاحی که برای اتصال مجدد دو انتهای این لوله به کار می‌رود عمل وازووازستومی است. هنگامی که وازووازستومی با میکروجراحی یا جراحی میکروسکوپیک انجام شود، احتمال موفقیت بالایی پیدا می‌کند.

وازواپیدیدیموستومی پیچیده‌تر از وازووازستومی است، اما نتایج در هر دو روش تقریبا یکسان است. گاهی اوقات در یک طرف وازووازستومی و در طرف دیگر وازواپیدیدیموستومی انجام می‌شود که این کار نیز با صلاح دید جراح صورت می‌گیرد.

درصد موفقیت بازگرداندن وازکتومی

درصد موفقیت و میزان حاملگی در افرادی که وازکتومی انجام داده‌اند، بستگی زیادی به مدت زمان گذشته از عمل وازکتومی دارد چرا که به مرور زمان افزایش فشار مجاری اسپرم به تخریب بافت مجاری و لوله‌های اسپرم‌ ساز و در نتیجه ناباروری دائمی منجر می‌شود.

هرچه فاصله زمانی بین انجام وازکتومی و جراحی باز کردن لوله کمتر و تکنیک انجام جراحی بهتر باشد، شانس موفقیت عمل بیشتر خواهد شد. بهترین زمان، کمتر از دو سال فاصله زمانی است. موارد دیگری مانند سن در زوجین نیز امری حائز اهمیت است.

اقدامات بعد از عمل بازگرداندن وازکتومی

پس از عمل، به توصیه جراح باید لباس زیر تنگ و چسبان بپوشید و تا مدتها مجبور به پوشیدن ساپورت‌های ورزشی هستید. حتی بعد از طی دوران نقاهت نیز ممکن است پزشک تشخیص دهد زمان ورزش و فعالیت بدنی همچنان از همین پوشش استفاده کنید.

صفحه اینستاگرام دکتر صالحی

همانطور که می‌دانید، طبق نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان فعال در زمینه ارتباطات جنسی، یکی از مهمترین دلایل تداوم زندگی مطلوب زناشویی می‌تواند با کیفیت بودن این روابط باشد. همشهریان گرامی! اگر با مشکلاتی در این باره مواجه هستید، برای بهره مندی از روشهای درمانی، با مراجعه به متخصص اختلالات جنسی مردان اصفهان ، به رفع آن بپردازید و با این امر سطح کیفی زندگی مشترک خود را بالا ببرید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :احمدی [ 1402-12-12 ]
سلام بنده حدود ۲۰ سال پیش عمل کردم وحال میخوام عمل برگشت انجام دهم وسنم ۶۰سال میباشد خواهشن راهنمایی کنید ممنونم اگر جواب دهی

علی رضا [ 1402-10-08 ]
سلام من یازده ساله پیش عمل وازوکتومی کردم حالا دوس دارم بچه داشته باشم ولی شرایط مالی من خوب نیس لطفا بگین باید کجا مراجعه کنم ممنون

محمد رضا یزدانی [ 1402-04-24 ]
برگشت وازکتومی

محمدصادق یوسفنیاپاشا [ 1402-03-21 ]
سلام ،بنده مدت ۳۳ سال پیش عمل وازکتومی نمودم،الان دوست دارم عمل برگشت وازکتومی انجام دهم،لطفا راهنمایی بفرمائيد، درضمن هزینه چقدر است و بیمه پذیرای هزینه برگشت وازکتومی هست یا خیر؟

محمدرضا نیکویی زاده [ 1402-03-01 ]
سلام وقت بخیر میخواهم عمل بازگشت وازکتومی انجام بدم لطف کنید هزینه چقدر میشه

داود درویشی [ 1401-11-21 ]
سلام من الان ۵۵ سالمه در ۴۵ سالگی عمل واز کتومی انجام دادم بعد از دوسال ازشدت درد مجبور شدم دوباره برشکردونم پزشگ جراح سمت چپ رو پیوند زد چند بار ازمایش دادم اسپرمم زیر ۵ میلیون بود شگل نداره وحرکت هم ضعیفه همسر سابقم فوت شده خواستگاری میکن بچه میخوان از راهنمایتون ممنونم

ابراهیم [ 1401-08-08 ]
آیا وازکتومی منجر به بالا رفتن مشکلات پروستات میشود

سیدمجید شهبازی [ 1401-04-29 ]
حدود ده سال قبل عمل وازکتومی انجام دادم ولی به دلایلی قصدبرگشت رویه قبل از عمل را دارم.لطفاراهنمائی نمایید

خسرو مقدسی [ 1400-09-27 ]
سلام من ۱۳سال پیش عمل وازکتومی انجام دادم ۴۷سالمه قابل برگشت می باشد؟

محمدی [ 1400-08-14 ]
سلام ببخشید همسر من ۱۲ ۱۳سال که عمل وازکتومی انجام داده و الان برای درمان اقدام کرده آیا امکان باروری هست الان؟

عبداالله مکوندی [ 1400-08-06 ]
نوبت عمل برگشت وازکتومی

م ف [ 1399-11-16 ]
هشت سال پیش وازکتومی کردم و الان پشیمون هستم کم نیستن افرادی که پشیمون هستند

سعید عارفی [ 1399-05-07 ]
با سلام لطفا نوبت جهت مشاوره. برگشت وازکتومی محبت بفرمایید

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
قرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آنقرص های اورژانسی ضد بارداری نحوه مصرف و عوارض آن

یک روش اضطراری برای پیشگیری از بارداری مصرف قرص اورژانسی می باشد که خانم هایی که رابطه جنسی محافظت نشده دارند، از آن استفاده می کنند ... ادامه مطلب

شایعترین بیماریهای کلیهشایعترین بیماریهای کلیه

بیماری های کلیه انواع مختلفی دارند و هرکدام از این بیماری ها می توانند سیستم ادراری را با مشکل روبرو کنند و باید بسیار جدی گرفته شوند. ... ادامه مطلب

تنگی مجرای ادرارتنگی مجرای ادرار

تنگی مجرای ادرار یکی از بیماری‌های کلیه و مجاری ادرار است؛ این بیماری ممکن است افراد را با هر سن و جنسیتی درگیر کند ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین