منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک واریکوسلدکتر قهرمان نژادواریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / سلامت جنسی / آیا تبخال تناسلی خطرناک است؟

آیا تبخال تناسلی خطرناک است؟

تبخال تناسلی هم نوعی بیماری منتقله از طریق تماس جنسی می‌باشد. این بیماری یک عفونت ویروسی است که به عنوان واگیردار ترین بیماری مقاربتی شناخته می‌شود. منشأ تبخال تناسلی ویروس هرپس است.

آنچه در این مطلب میخوانید

علائم تبخال تناسلی

در این بیماری، هم علائم بیرونی دیده می‌شود و هم علائم درونی. تبخال تناسلی به شکل جوش‌های ریز و آبدار، مشابه انواع دهانی، که همراه با درد و سوزش هستند، دیده می‌شود.

آدرس اینستاگرام

انتقال تبخال تناسلی

تبخال تناسلی هم مانند زگیل تناسلی در دسته بیماری‌های مقاربتی قرار می‌گیرد که با ضایعات پوستی همراه اند.این بیماری‌ها با کوچکترین تماس (پوستی، دهانی، مقعدی، واژن) قابل انتقال می‌باشند. در صورت ابتلای فردی به تبخال تناسلی، امکان انتقال به شریک جنسی بسیار زیاد است و به سادگی منتقل خواهد شد. در صورت ابتلای بانوان به این بیماری، اگر بعداً باردار شوند، امکان ایجاد اختلال تکاملی رشد در جنین آنها وجود دارد.

همچنین بخوانید : بیماری منتقله از طریق تماس جنسی

این آلودگی باعث آسیب‌های مغزی، چشمی (در مواردی نابینایی) و حتی مرگ در نوزادان خواهد شد. معمولاً رحم مکانی امن برای نوزاد می‌باشد. هنگامی که کودک از مجرای زایمان عبور می‌کند، ممکن است در تماس با زخم قرار گیرد و آلوده به ویروس هریس شود.

بهترین درمان تبخال تناسلی در اصفهان

پیشگیری از تبخال تناسلی

برای پیشگری از این بیماری، مانند سایر بیماری‌های مقاربتی، نیاز به احتیاط در برقراری ارتباط جنسی می‌باشد. در بیماری‌هایی نظیر ایدز ، کلامیدیا ، سفلیس و ... که از طریق تماس جنسی قابل انتقال هستند، با کاندوم می‌توان تا حد زیادی از انتقال آنها جلوگیری کرد ولی در مواردی مانند تبخال و زگیل تناسلی کاندوم وسیله مطمئنی محسوب نمی‌شود زیرا همه سطح پوست را پوشش نخواهد داد.

توصیه می‌شود برای پیشگیری از هر نوع بیماری تناسلی و برخورداری از سلامت جنسی ، از روابط جنسی پرخطر پرهیز نمایید و در انتخاب شرکای جنسی و اطمینان از سلامت آنها نهایت دقت را اعمال کنید. به حداقل رساندن شرکای جنسی و ترجیحا داشتن ارتباط تنها با یک فرد سالم، بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری‌ها است.

تشخیص تبخال تناسلی در زنان

تشخیص این بیماری در زنان، با تست‌های دقیق رحمی امکان پذیر است. امکان عود تبخال تناسلی، در شرایطی که فرد استرس زیادی را تحمل می‌کند یا داری نقص سیستم ایمنی است، وجود دارد.

درمان تبخال تناسلی

تا کنون درمان قطعی برای تبخال تناسلی ابداع نشده ولی با برخی داروها می‌توان اقدامات مفیدی در جهت کنترل و بهبود تبخال تناسلی انجام داد. همچنین مصرف مکمل‌هایی مانند ویتامین C و روی، دوره بیماری را کوتاه می‌کند.

همشهریان عزیز! برای بهره‌ مندی از درمان‌ آزوسپرمی به عنوان اصلی ترین دلیل ناباروری در مردان ، به متخصص اورورلوژِی در اصفهان مراجعه نمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حمید رضا کریمی [ 1401-10-05 ]
ایا کسی مبتلا به ویروس است می تواند بچهی سالمی داشته باشد

سارا محمدی [ 1401-05-14 ]
اقای دکتر من تقریبان ۴روزه دارای سوزش و خارش درد شدید شدم و چند تا تاول ریز بر روی واژن چپم دیده میشه به نظرتون چیکار کنم مشکل چیه و درمان چیه ؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
وجود خون در ادرار نشانه چیستوجود خون در ادرار نشانه چیست

وجود خون در ادرار و دفع لخته خون یکی از موارد اورژانسی کلیه و مجاری ادراری است که نیاز به مراجعه فوری به پزشک متخصص و بررسی علل این عارضه دارد ... ادامه مطلب

استفاده از کاندوم بهترین روش پیشگیری از بارداری و بیماریهای مقاربتیاستفاده از کاندوم بهترین روش پیشگیری از بارداری و بیماریهای مقاربتی

کاندوم یک پوشش نازک از جنس لاتکس است که به عنوان یک روش مانعی برای جلوگیری از بارداری و انتقال بیماری جنسی مورد استفاده قرار می گیرد. ... ادامه مطلب

روشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهانروشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهان

یکی از رایج ترین انواع عفونت های آمیزشی که از طریق نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود ، عفونت یا ویروس اچ پی وی می باشد ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین