منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
جراحی میکروسکوپیک ناباروریجراحی میکروسکوپیک واریکوسلکلینیک درمان اختلالات جنسی

روشهای تعیین جنسیت

از نظر آمار و احتمالات، تعیین جنسیت جنین، 50-50 است. یعنی 50% امکان دختر شدن جنین، و به همان میزان هم امکان پسر شدن آن وجود دارد. در برخی موارد زوج‌ها به دلایل گوناگون از جمله خطر احتمال اختلالات کروموزومی یا ژنتیکی وابسته به جنسیت (وجود بیماری خاصی در همه جنین‌های دختر یا همه جنین‌های پسر یک زوج)، برقراری تعادل جنسیتی یا انتخاب جنسیت تنها فرزند خانواده، تمایل دارند از مداخلات تعیین جنسیت استفاده نمایند.

آنچه در این مطلب میخوانید

تعیین جنسیت با آی یوآی (IUI)

یکی از ورشهای تعیین جنسیت جنین، IUI است.در روش آی یو آی، نمونه مایع منی از آقا گرفته می‌شود و پس از فرآیند پردازش روی آن، اسپرم‌ها به داخل رحم خانم منتقل می‌شود تا بتواند آنجا با تخمک لقاح کند و جنین را تشکیل دهد. روشهایی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌توان پیش از انتقال اسپرم، با بهره گیری از تکنیک‌های خاصی، اسپرم‌های دارای کرموزوم Y را از اسپرم‌های دارای کرموزوم X جدا کرد.

یعنی اصطلاحاً، اسپرم‌های پسرساز و دخترساز را جدا نمود و فقط اسپرم‌هایی را برای ترکیب با تخمک و لقاح به رحم منتقل کرد که جنسیت دلخواه زوج‌ را می‌آفرینند.

تعیین جنسیت جنین در اصفهان

تعیین جنسیت با IVF-PGD

PGD روشی است که هم عوارض بسیاری دارد و هم هزینه بالایی را شامل می‌شود. در این روش تخمدان‌های زن با تزریق آمپول‌های خاصی تحریک می‌گردد. بعد در یک زمان مشخص، بین دوره قاعدگی، تحت بیهوشی و با استفاده از سونوگرافی، از خانم تخمک گیری می‌شود. پس از تهیه نمونه منی از زوج و انجام لقاح در شرایط آزمایشگاهی با ترکیب اسپرم و تخمک و پس از تشکیل و کشت جنین‌ها، نمونه برداری از trophectoderm یا لایه سلولی جنین به کمک لیزر تهیه شده، به آزمایشگاه ژنتیک ارسال می‌گردد و با تست‌های ژنتیکی، وجود کروموزوم‌های X و Y جنسیت جنین‌ها تعیین می‌شود. پس از تعیین جنسیت، در صورت مطلوبیت جنسیت جنین، به رحم انتقال پیدا می‌کند.

تعیین جنسیت با رژیم غذایی

رژیم غذایی در تعیین جنسیت بی تاثیر نیست ولی اثرات آن خیلی زیاد نمی‌باشد. اگر درصد تعیین جنسیت 50-50 باشد، با مداخلات تغذیه‌ای، شاید احتمال آن را بتوان به 70% رساند. یعنی با رعایت تغذیه، تا 70% بتوان جنسیت مطلوب زوج را انتخاب نمود. این مداخلات تغذیه‌ای، حتماً باید تحت نظر پزشک صورت گیرد و زوج‌ باید مرتب چک شوند.

این روش در تغییر جنسیت خیلی توصیه نمی‌شود زیرا خطرات خاص خود را به همراه دارد. به عنوان مثال افرادی که تمایل به داشتن فرزند پسر دارند، باید از رژیم خاصی پیروی کنند که اگر مبتلا به دیابت هستند، یا پوکی استخوان و فقر کلسیم دارند به هیچ عنوان نباید سمت این رژیم‌ها بروند. برای اثرگذاری، این رژیم‌ها باید دو تا سه ماه قبل از لقاح آغاز شوند و داشتن چنین رژیمی‌هایی، می‌تواند در مورد افراد مبتلا به این بیماری‌ها، به شدت آسیب رسان باشد.

آدرس اینستاگرام

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری ، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :زیبا کرمی [ 1402-06-18 ]
سلام آقای دکتر من 33 سالمه به متخصص زنان که مراجعه کردم گفتن برای فرزند اول تعیین جنسیت به دلیل ضررهایی که داره انجام نمیشه درسته ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
راههای درمان اختلال نعوظ در مردانراههای درمان اختلال نعوظ در مردان

اختلال نعوظ و ناتوانی در برقراری روابط جنسی، یکی از شایعترین مشکلات بین زوجین است که در صورت عدم ریشه یابی و درمان، می‌تواند پایه‌های زندگی را سست نماید ... ادامه مطلب

عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلیعوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود ... ادامه مطلب

کلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه استکلیتوریس چیست و نحوه تحریک کلیتوریس در زنان چگونه است

کلیتوریس یکی از قسمت های ناحیه شرمگاهی می باشد که متشکل از هزاران رشته عصبی می باشد و به عنوان مهم ترین عضو زنانه و منبع لذت جنسی شناخته می شود. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین