منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
مشاوره غیر حضوریجراحی میکروسکوپیک واریکوسلجراحی میکروسکوپیک ناباروری

کلیه پلی کیستیک چیست؟

کلیه پلی کیستیک بیماری ژنتیکی است که با آسیب رسانی به کلیه و کاهش عملکرد آن می‌تواند به بیماری حاد کلیه تبدیل شود. در این بیماری که به دلیل اختلال ژنتیکی ایجاد می‌شود، کیست‌های حاوی مایع متعدد غیر سرطانی، درون کلیه دیده می‌شوند و به تدریج افزایش یافته و به طور قابل توجهی افت عملکرد کلیه را در پی خواهند داشت.

آنچه در این مطلب میخوانید

کلیه پلی کیستیک موجب می‌شود فرد به بیماری کلیوی مزمن مبتلا شود، و در نهایت به نارسایی کلیه یا بیماری‌های کلیوی حاد ابتلا پیدا کند. درصد نسبتاً بالایی از مبتلایان به کلیه پلی کیستیک در نهایت با نارسایی کلیه مواجه خواهند شد.

علائم بیماری کلیه پلی کیستیک

برخی از نشانه‌ها، می‌تواند از علائم کلیه پلی کیستیک باشد ولی مواجه شدن با هر کدام از آنها دال بر ابتلای قطعی به این بیماری نیست. زیرا بسیاری از امراض دیگر هم می‌توانند چنین نشانه‌هایی داشته باشند. برخی از علائم کلیه پلی کیستیک عبارتند از:

درمان کلیه پلی کیستیک در اصفهان

پیشگیری از کلیه پلی کیستیک

در واقع راهی برای پیشگری از این بیماری، به جهت نقش وراثت در آن، وجود ندارد. تنها راهکار مثبت در مواجهه با این بیماری تغییر سبک زندگی به نحوی است که آسیب کمتری به کلیه‌ها وارد شود و زمان بیشتری بتوان از آنها استفاده کرد. برخی از اصول سبک زندگی در بیماران مبتلا به کلیه پلی کیستیک عبارتند از:

آدرس اینستاگرام

آیا کلیه پلی کیستیک درمان دارد؟

هیچ درمان قطعی برای این بیماری کلیه و مجاری ادرای (کلیه پلی کیستیک)وجود ندارد فقط می‌توان اقداماتی جهت کنترل بیماری انجام داد. درمان‌های جدیدی برای کاهش سرعت پیشرفت کلیه پلی کیستیک به سمت ایجاد نارسایی کلیه ابداع شده است که در این رابطه پزشک معالج می‌تواند بهترین روش‌ها برای مدیریت این وضعیت را برای فرد تجویز نماید.

به دلیل مراجعات فراوانی که به متخصص کلیه و مجاری ادراری ، برای دانستن اندازه نرمال آلت تناسلی می‌شود، بر آن شدیم مطلبی در این باره تهیه نماییم و اطلاعات دقیقی در این مورد به کاربران ارائه دهیم. برای مطالعه مقاله اندازه نرمال آلت تناسلی در مردان کلیک کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

نظرات کاربران درباره این مطلب :اعظم عابد [ 1401-11-24 ]
سلام کلیه من پلی کیستی هست میخوام بزرگ نشه کیست کلیم ودرمان چیه زود دیالیزی نشیم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
شایعترین بیماریهای کلیهشایعترین بیماریهای کلیه

بیماری های کلیه انواع مختلفی دارند و هرکدام از این بیماری ها می توانند سیستم ادراری را با مشکل روبرو کنند و باید بسیار جدی گرفته شوند. ... ادامه مطلب

روشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهانروشهای تشخیص، درمان و پیشگیری از زگیل دهان

یکی از رایج ترین انواع عفونت های آمیزشی که از طریق نوع خاصی از ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود ، عفونت یا ویروس اچ پی وی می باشد ... ادامه مطلب

آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟آیا سبک و محل زندگی همچنین رژیم غذایی در ایجاد سنگ ادراری تاثیر دارد؟

سنگ های ادراری زمانی تشکیل می شوند که مواد معدنی در ادرار جمع شوند، متبلور شوند و سپس به هم بچسبند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین