پروستات چه زمانی نیاز به عمل جراحی دارد؟

بزرگی خوش خیم پروستات(BPH) از حدود سن 45 تا 50 سالگی در مردان شروع میشود اما این سوال همیشه مطرح است که در چه مواردی این مشکل ازار دهنده در مردان نیاز به جراحی دارد:
1) احتباس ادراری مقاوم. یعنی پس از یکبار احتباس ادراری و گذاشتن سوند و شروع درمان دارویی زمانی که سوند بیمار را خارج میکنیم نتواند ادرار کند و سوند مجددا برای بیمار گذاشته شود.

2) خونریزی ادراری که علت ان بزرگی خوش خیم پروستات باشد.
3) عفونتهای ادراری مکرر که علت انها بزرگی خوش خیم پروستات باشد.
4) سنگ مثانه که علت ان بزرگی خوش خیم پروستات باشد.

5) ایجاد دیورتیکول (حفره های بزرگ درون دیواره مثانه) که علت ان بزرگی خوش خیم پروستات باشد و منجر به باقیماندن ادرار در مثانه گردند.
6) ایجاد نارسایی کلیه به علت اثر فشاری پروستات بر مثانه و یا حالبها.
7) علایم شدید و ازار دهنده مقاوم به درمان دارویی بطوریکه زندگی بیمار مختل شده باشد.

در غیر از موارد فوق و درمواردی که علایم بیمار با درمان دارویی تحت کنترل میباشد, میتوان با پیگیری بیمار را تحت نظر گرفت. لازم به ذکر است که داروهای مربوط به این بیماری می بایست همیشه مصرف شوند و بدون نظر پزشک قطع نشوند.
ضمنا مبحث مربوط به جراحی سرطان پروستات شامل موارد فوق نمیشود ودرمان ان متفاوت است.

اندازه نرمال الت تناسلی در مردان چقدر است؟ راههای افزایش
انزال زودرس- تعریف و علل
واریکوسل چیست؟

آدرس مطب : اصفهان ، خیابان حکیم نظامی ، ابتدای خیابان محتشم کاشانی ، ساختمان معین ، طبقه سوم