مشاوره غیر حضوریواریکوسل
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / کلیه و مجاری ادراری
برخی از روشهای جراحی پروستات

پروستات غده‌ای است که جزء دستگاه تناسلی مردانه محسوب می‌شود و ترشحات برون‌ریز دارد که وارد مجاری تناسلی- ادراری می‌‌شوند. ترشحات پروستات اندکی قلیایی و شیری رنگ است که معمولا 25 تا 30 درصد حجم منی را به همراه سلول‌های اسپرم و مایع کیسه‌های منی‌ تشکیل می‌دهد

عوارض هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات یا بزرگی پروستات

هایپرپلازی خوش خیم پروستات (BPH) یا همان بزرگی پروستات، یک بیماری شایع است که با بالا رفتن سن آقایان احتمال ابتلا به آن افزایش می‌یابد. بزرگی پروستات می‌تواند علائم ادراری آزار دهنده‌ای داشته باشد

سوزش ادرار به چه دلایلی ایجاد می‌شود

سوزش ادرار (ادرار دردناک) ناراحتی یا احساس درد هنگام ادرار است، که معمولاً در مجرای خارج کننده ادرار از مثانه (مجرای ادراری) یا اطراف دستگاه تناسلی (فاصله میان مقعد و دستگاه تناسلی)، حس می‌شود.

درمان عفونت‌های ادراری

عفونت ادراری به عنوان یکی از بیماری‌های شایع بخصوص در زنان و دختران محسوب می‌شود، که در صورت عدم درمان می‌تواند فرد را با مشکلات زیادی روبرو کند.

عفونت ادراری در زنان

سیستم ادراری متشکل از دو کلیه، دو حالب، مثانه و مجرای ادرار می‌باشد. کلیه ها و حالبها را سیستم ادراری فوقانی و مثانه و مجرای ادرار را سیستم ادراری تحتانی می‌نامند

عفونت ادراری در کودکان

یکی از عفونت‌ها و بیماری‌های رایج در شیرخواران و کودکان مربوط به دستگاه ادراری است. این بیماری در دختران بیش از پسران دیده می‌شود

درجه بندی سرطان پروستات

پرستات غده‌ای با اهمیت در دستگاه تناسلی مردان می‌باشد. پیشرفت سرطان در این غده را سرطان پروستات یا کنسر پروستات می‌نامند، بیشتر سرطان‌های پروستات آرام رشد می‌کنند اما برخی دیگر از آنها رشد سریع تری دارند

سرطان بیضه چیست؟

سرطان بیضه رشد سرطانی سلول‌های بیضه است که به صورت یک توده سفت و اغلب بدون درد در بیضه خود را نشان می‌دهد. معمولا یک طرف بیضه را درگیر می‌کند اما گاهی ممکن است دوطرفه باشد.

بیضه نزول نکرده یا کریپتورکیدیسم

در دوران جنینی، بیضه‌ها درون شکم قرار دارند و بعد از هفته 28 جنینی به داخل کیسه بیضه‌ها نزول می‌یابند

مشکلات اورولوژی و معافیت پزشکی سربازان

مشکلات کلیه و مجاری ادراری که می‌تواند باعث معافیت مشمولان نظام وظیفه شود

سرطان بیضه بیماری سنین جوانی

سرطان بیضه رشد سرطانی سلول‌های بیضه می‌باشد که به صورت یک توده سفت، اغلب بدون درد در بیضه خود را نشان می‌دهد. اغلب یک طرفه است اما گاهی ممکن است دوطرفه نیز باشد.

پروستات چه زمانی نیاز به عمل جراحی دارد؟

بزرگی خوش خیم پروستات(BPH) از حدود سن 45 تا 50 سالگی در مردان شروع میشود اما این سوال همیشه مطرح است که در چه مواردی این مشکل ازار دهنده در مردان نیاز به جراحی دارد

رنال کولیک، بیماری هزار چهره

هنگام ويزيت بيمار در مطب، درمانگاه و يا اورژانس بارها با بيماراني مواجه مي‌شويم كه با شكايت درد كليه يا كليه‌ها مراجعه می‌نمایند و در برخي موارد نيز تشخيص را دقيق تر بيان نموده و مي‌گويند كه سنگ كليه داريم

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه ، بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )