منو اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم - تلفن : 35548081 - 031
کلینیک درمان اختلالات جنسیجراحی میکروسکوپیک واریکوسلمشاوره غیر حضوری
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / دستگاه تناسلی مردان / عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

آلت تناسلی از دو سیلندر اسفنجی (اجسام غاری شکل که در زمان نعوظ خون به داخل این اسفنج ها پمپاژ و درون آنها حبس می شود) و مجرای ادرار که از زیر این سیلندرها عبور می کند، تشکیل شده است. پوسته‌ ای به نام Tunica Albugineaسیلندرهای آلت را در بر می گیرد. این غشا در زمان نعوظ، وظیفه‌ ی نگهداری خون در اسفنج‌ های آلت را بر عهده دارد. وقتی غشای سختی که دور آلت تناسلی و اجسام غاری را می ‌پوشاند در اثر فشار و حرکات سریع و خشن پاره شود، اصطلاحاً می گویند آلت دچار شکستگی شده که در علم پزشکی به آن Penile Fracture می‌گویند.

آنچه در این مطلب میخوانید

درون آلت مردانه هیچ استخوانی وجود ندارد و در واقع شکستگی آلت اصطلاح عامیانه ای است که به پارگی غشای تونیکا آلبوژینه اطلاق می شود. در صورت بروز علائم شکستگی آلت تناسلی یا مشکوک به آسیب ‌دیدگی آلت تناسلی، رسیدگی سریع پزشکی لازم است. شکستگی آلت تناسلی نه تنها به ‌ندرت به‌ خودی‌ خود بهبود می‌یابد، بلکه ممکن است دردناک نیز باشد. در بیشتر موارد، برای رفع و ترمیم شکستگی‌ های آلت تناسلی به جراحی نیاز است و تأخیر در انجام این عمل جراحی می‌تواند سلامتی آلت تناسلی فرد را در آینده به خطر بیندازد.

علت شکستگی آلت تناسلی

شکستگی آلت تناسلی بیشتر به دلیل ضربه مستقیم یا ضربه به آلت تناسلی در حالت نعوظ رخ می‌دهد. در صورتی که فرد دچار شکستگي آلت تناسلي شده است اين يك فوريت پزشكي است و بايد درمان فوري برای آن انجام شود. در هنگام شکستگی آلت تناسلی، یک پارگی در سفید پرده یا تونیکا آلبوژینا وجود دارد که این پرده‌ای سفید رنگ است و کار آن حالت نعوظ دادن و حفظ نعوظ آلت تناسلی می‌باشد. پارگی این پرده معمولاً در اثر مقاربت شدید جنسی، استمناء شدید و با زور زیاد یا جراحت آلت تناسلی مانند زخم گلوله یا در آوردن یا پوشیدن لباس با عجله با آلت تناسلی نعوظ شده رخ می‌دهد.

شکستگی آلت تناسلی

در برخی موارد، فقط غلتیدن و روی شکم شدن در تخت خواب در حالتی که آلت تناسلی در حالت نعوظ است نیز ممکن است منجر به شکستگی آلت تناسلی شود. در میان تمام علل ذکر شده رایج‌ترین مکانیسم شکستگی آلت تناسلی در هنگام رابطه جنسی است.

علائم شکستگی آلت تناسلی مردان

شکستگی آلت تناسلی مردانه یک جراحت دردناک است که معمولاً در دو سوم پایینی آلت رخ می‌دهد. علائم این عارضه عبارتند از:

عوارض عدم درمان شکستگی آلت تناسلی

شکستگی آلت تناسلی در صورت عدم درمان می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای فرد ایجاد کند. به طور کلی شکستگی آلت تناسلی می تواند منجر به عوارض زیر شود:

اینستاگرام دکتر پیمان صالحی

تشخیص شکستگی آلت تناسلی

با پاسخ به سؤالاتی از قبیل چگونگی ایجاد شکستگی و معاینه ی آلت پزشک قادر خواهد بود عارضه را تشخیص دهد. روش‌های تصویر برداری مانند رادیولوژی اشعه ایکس نیز ممکن است استفاده شود. همچنین از سونوگرافی برای تشخیص اختلال و تشخیص محل دقیق و ناحیه‌ ی دچار آسیب آلت استفاده می‌شود.

درمان شکستگی آلت تناسلی

از آنجایی که این ناحیه از حساسیت بالایی برخوردار است، انجام هر نوع درمان خودسرانه می تواند سبب بروز مشکل شود، بنابراین اولین اقدام پس وقوع شکستگی آلت، مراجعه به متخصص است. در حال حاضر، شکستگی آلت تناسلی با جراحی ترمیمی درمان می شود. در این جراحی از طریق یک برش در پوست خارجی، خون مردگی ها تخلیه شده و بخش های آسیب دیده (تونیکا آلبوژینیا) با بخیه ترمیم می گردد. علاوه بر جراحی مصرف مسکن های ساده می تواند به کاهش درد بیمار کمک کند. همچنین استفاده از کمپرس های یخی که هر ۱۰ دقیقه روی آلت تناسلی قرار می گیرند، تورم را کاهش می دهد.

کلینیک تخصصی دکتر پیمان صالحی، آماده ارائه خدمت در زمینه درمان ناباروری مردان در اصفهان به مراجعین محترم می‌باشد. شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت نوبت با شماره‌ 35548081 - 031 تماس حاصل فرمایید.


آدرس مطب : اصفهان ، اتوبان آقا بابایی ، بعد از روگذر حکیم شفائی ، بلوار سلامت، شهرک سلامت اصفهان ، طبقه دوم
تلفن : 35548081 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :محمد [ 1402-12-06 ]
سلام ایا بعد از یکسال مشود الت شکسته را عمل کرد

محمد محمدی [ 1402-11-06 ]
با سلام آقای دکتر آقای دکتر آیا کسی که آلتش شکسته شود و عمل شود آیا آلتش نسبت به قبل کوتاه تر میشود

محسن حسینی [ 1402-10-27 ]
با سلام. درمان شکستگی آلت، حتما با روش جراحی است؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری چیست؟علائم و نشانه های پولیپ مجاری ادراری چیست؟

پولیپ های مجاری ادرار، توده های شبیه گل کلم هستند که در دیواره های مثانه یا مجاری ادراری رشد می کنند. ... ادامه مطلب

تشخیص افتراقی درد کلیه و کمر دردتشخیص افتراقی درد کلیه و کمر درد

درد کلیه و کمر درد اغلب با یکدیگر اشتباه گرفته می‌ شوند.تفاوت بین کمردرد و درد کلیه شامل محل و شدت درد و هرگونه علائم همراه با آن است. ... ادامه مطلب

التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)التهاب گلومرول های کلیه (گلومرلونفریت)

گلومرولونفریت یکی از بیماری های کلیوی است. در این بیماری گلومرول ها دچار التهاب می شوند. ... ادامه مطلب

دکتر پیمان صالحی

دکتر پیمان صالحی
بورد تخصصی جراحی کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان و اختلالات جنسی

انجام جراحی های میکروسکوپیک ناباروری ، جــراحی میـکروسـکوپیک واریـکوسل ، جراحی میکروسکوپیک بازگرداندن وازکتومی ، عمل جــراحی نمونـه بـرداری بیــضه بـا روش میـکروسکوپیــک ( میکروتـسه )


طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین